Portret van een lezer

Bij mij thuis werd er vroeger niet zo veel voorgelezen. In het eerste leerjaar had ik wel een boek met allemaal korte verhaaltjes en daar las mijn moeder af en toe wel eens uit voor. Ik las ook heel graag sprookjes. Mijn favorieten waren Hans & Grietje, De drie biggetjes, Sneeuwwitje en de Zeven Dwergen, Assepoester en De wolf en de zeven geitjes. Blauwbaard las ik nooit, want die vond ik veel te eng.

In de kleuterklas keek ik graag naar Kabouter Plop op tv. In de lagere school keek ik graag naar Samson en Gert, Familie, Big Brother en kinderprogramma’s die ’s morgens op tv waren voor de school begon. Na school en in het weekend keek ik soms naar programma’s op Cartoon Network of Nickolodeon. De film Hans & Grietje heb ik vroeger heel vaak gezien. Ook Bassie & Adriaan zag ik graag. Dan waren er nog enkele tekenfilms waar ik dikwijls naar keek, maar daarvan ken ik de namen niet meer. Nu kijk ik graag naar De Beste Hobbykok van Vlaanderen, David, Spoed en So You Think You Can Dance.

Ik kan mij niet herinneren dat er ooit een theater is gekomen in de lagere school of dat we naar het theater gingen kijken. We gingen wel één keer per jaar naar de bioscoop in Nijlen. Dat vond ik altijd wel leuk. Vroeger ging ik in mijn vrije tijd vaak naar de bioscoop. Nu ook nog wel, maar veel minder. Naar het theater ga ik alleen met school. Naar musicals ga ik ook niet vaak, de enige musical die ik ooit heb gezien is die van De Drie Biggetjes.

In het begin van de lagere school las ik graag de strips van Samson & Gert. Vanaf het vierde leerjaar las ik liever de strips van FC De Kampioenen en de boeken van De Olijke Tweeling en De Zusjes Kriegel. In het tweede en het derde middelbaar las ik graag de boeken van Harry Potter. Nu lees ik liever waargebeurde verhalen. Ik lees nu wel veel minder dan vroeger. Nu lees ik alleen nog maar boeken voor school of op vakantie, vroeger las ik ook soms in mijn vrije tijd.

Geef een reactie

