woord vooraf

Ik ben Shana Van Looy. Ik ben 17 jaar en ik woon in Nijlen. Ik ben geboren op 1 juli 1992 in Lier. Ik ga naar school in het Sint-Calasanzinstituut te Nijlen.

Ik maak deze leesportfolio in de eerste plaats omdat het moet voor het vak Nederlands, maar ook om mijn leeservaringen te delen met anderen. Mijn leesportfolio bevat boekbesprekingen, meer bepaald over een boek uit de leeslijst, een thriller, een non-fictieboek en een dichtbundel. Verder bevat hij ook een bespreking over de actualiteit, een bespreking over dramatiek en cultuur en een balansverslag.

Ik vind het persoonlijk goed dat er nieuwe opdrachten bij zijn zoals de thriller en het non-fictieboek, maar ik vind het ook jammer dat veel opdrachten hetzelfde zijn als vorig jaar. Ik vind het ook niet goed dat de leeslijst dezelfde is als die van vorig jaar, want de boeken die daarop staan vind ik niet zo goed.

Mijn goede voornemens zijn dat ik vroeger ga beginnen tegenover de vorige jaren en erop ga letten dat ik alinea’s gebruik in doorlopende teksten. Dat zijn ook mijn 2 werkpunten. Ik ga er ook op letten dat mijn taalgebruik verzorgd AN is en ik ga proberen om geen spelfouten te maken.

Geef een reactie

